Självförsvar

Klockan 8 i morses så checkad jag in på Schillerska gymnasiets gymnastiksal för en kurs i självförsvar.
När jag satt på spårvagnen för 2 veckor sedan så var det reklam för en självförsvars kurs för tjejer som var annordnat av Krav Maga Acadamy.
 
Anledningen var att dom tycker att det är synd med alla överfall som har hänt i Göteborg under den senaste tiden och bestämde sig för att skaffa sponsorer för att tjejer skulle kunna få lära sig självförsvar gratis. 
Jag tycker att det var ett enormt bra initiativ. 

Kursen var helt fantastisk och vi fick lära oss många bra slag och tekninker och jag är väldigt glad att jag faktiskt tog tag i det och anmälde mig. 
Vi fick bla lära oss hur man tar sig loss om någon tar stryptag på dig framifrån, bakifrån och från sidan. och mycket mycket mera :)   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0