Burgårdens Bal 2009

Balen var den 18 maj på Valands fest våning. Vi hade inga lektioner under dagen så jag gjorde i ordning mig hella dagen. Jag kände mig nästan som en prinsessa :)
Det var min syster Riccie som hjälpte mig med både smink och hår.



Sen så åkte vi jag upp till Karro och träffade henne och Jenny där så tog vi lite bilder och Hade lite fördrink och åt lite smått och gått. Förstå att vi var jätte taggade i bilen det var hellt galet :)
Karro bor jätte fint mitt ute i skogen s¨å när vi diskuterade var vi skulle träffas så var det nästan hellt själv klart car vi skulle vara :)



Sen så mötte vi upp alla kompisar utan för valand på avenyn, Vi var lite sena men vi han ditt i tid till att vi skulle få komma in. Det var ganska så kallt men det gjjorde inte så mycket för man var så taggad



Här ar några av mina klass kompisar. Tyvär aå var det så mycket folk så det var inte så lätt att få i hopp hella klassen till en bild. Alla var dock inte där men vi som var där fick ändå inte riktigt plats.



Från vänster så är det : Jenny, Jag, Louise, Karro, Cicci och Therese.

När vi hade kommit in så fick man ett glas champange och sen så var det mat till förrätt så var det skagen toast toppat med kräftor, Varmrätten var potatis gratäng med oxfilé och sås och till dessert så var det en liten choklad beskvi. Det var vell inte jätte gott men det gjorde mig inte så där jätte mycket. Träffade några som gick barn och fritid och dom tyckte att det var jätte gott så det kanske bara var en arbets skada.



Sen så blev det dans hella kvällen det hände en liten olycka i början när vi precis hade börjat dansa. Louise klänning gick nämligen sönder i ryggen men en väldigt snäll servetör kunde bidra med lite nål och tråd och så tog vi Emmas sjal och drog rung och gjorde en jätte fin rosett i sidan. Så det blev bara som hon hade bytt klänning :)
Vi var tyvär tvugna att åka hem ganska tidigt eftersom det var måndag och dagen efteråt så hade jag en muntlig redovisning i religion. Så tyvär så var jag tvungen att åka hem redan vid ett, halv två tiden men jag njöt av den tiden som var. 
Ungefär vid midnatt så stod vi utanför och tog lite luft så kom alla ut viket vi tyckte verkade lite konstigt men då hade brand larmet gått men det var bara som en liten rolig detalj. 
Jag träffade Linda och Rasmus som var med nere i Danmark förra våren och det var riktigt kul att träffa dom för det var så länge sedan. Fick också reda på att Rasmus ska jobba i Grebbestad och det ligger inte så långt här ifrån så för hoppningsvis så kan jag träffa honom när jag är här uppe också. 

Men over all så var det en väldigt lyckad kväll måste jag säga:)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0