Underbart Avslutnings prov avklarat :)

Då va det klart jag kom hem klockan tolv det blev en riktigt lång dag men det va hellt underbart
För att förklara det så detaljerat så känner jag att jag vill berätta det på en gång så först så kommer jag att skriva menyn och sen vad sensorerna (olika kockar och krögare som kommer och bedömer maten) tyckte

Förrätt:
Skagen toast med hemagjord majonäs 
- Det va bra att Majonäsen va smakrik för ofta så smakar den inget. Lite liten så det va mer en amis om man tittade på alla rätter samtidigt.

Varmrätt:
Västerbotten risotto med örtbakad kyckling och citrus sås
- Dom tyckte att det va för mycket mat men att kycklingen va god men att den hade behövt lite mer salt. Och att risoton kunde ha varit lite lösare

Dom sa inte så mycket om varm rätten utan fokuserade väldigt mycket på Desserten som va ...

Dessert: Hallon soppa i choklad skål med  maränger
- Väldigt kreativ och dom tyckte att det va roligt att vi hade försökt göra en dessert som va lite "mer".

Överlaga så blev det underbar kritik dom tyckte om att vi hade ett mera avancerat garnetyr och inte bara en ört sallad utan vi hade Rotfrukts chips. Det va en av kockarna som hette Douglas och han sa att han hade varit på många skolar men han hade aldrig sett än så rolig och kreativ dessert förut så han tog faktiskt kort på den.

Och alla som känner mig vet ju att jag kan prata lite för mycket i bland, Så när jag hade förklarat för dom hur man skulle äta desserten så började en av kockarna skratta så mycket så han höll en meny framför ansiktet.

Super nöjd med dagen är jag men nu måste jag gå och lägga mig för jag har kör lektion i morgon bitti.

Sov gott

// Lillasyster

Kommentarer
Postat av: Riccie

weee ja e så stolt över min syster!! You go girl!! =D

2009-04-24 @ 00:49:53
URL: http://barariccie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0