Shopping och Scones :)

Nu har jag även köpt en födelsedags present till den andra kusinen och jag tror allt att hon kommer att bli hellt överlycklig jag har också haft mitt dagliga samtal med Karro (min bästa vän). 



Blev lite uttråkad så jag gjorde lite scones 

75 g Smör

1/2 liter vetemjöl 

2 dl Mjölk

2 tsk bakpulver

1/2 tsk salt 

Gör så här:

Blanda vetemjöl, bakpulver och salt lägg ssedan i små smör klumpar och häll i mjölken.
Jag tycker att det är lättast att göra det direkt på bänken man blandar i hop dom torra ingredienserna och sen så gör man en liten krater i mitten med HÖGA kanter runt om så knåddar man in lite mjölk i taget så det inte bli "hål" i kanterna.

Dela degen i två bitar och knådda ut dom och lägg på en plåt med bakplåts papper på och bara "hacka" dom lite med en gaffel in i ugnen på 250 C i 8 - 10 minuter.

Men nu ska jag ta en duch och packa min tränings väska för i morgon så ska jag till gymet på morgonen ( eller klockan nio i alla fall ) innan skolan eftersom jag inte börjar förens klockan två så är det så lät att bara låta dagen försvinna men jag brukar försöka att ta mig upp i tid så jag kan utnyttja så mycket som möjligt av dagen. 



Nej nu ska jag titta på det som är kvar av Greys anatomy

Sov gott 

// Lillasyster  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0