vardags kul ...

Jag va hemma hos mamma idag och skulle göra pepperkaks hus, den blev otroligt snygg. jag glömde att ta en bild men lägger upp en så fort jag kommer hem till mamma igen och kan ta en bild.
Så till det roliga då vi sitter vid bordet jag, mamma och syster Jennie och så säger mamma att hon är så glad för min syster i stockholm och då säger mamma någonting i stil med
-men ida är ju lebba

och jag och Jennie kan ju inte sluta skratta åt detta otroligt roliga ordet då börjar vi diskutera alla sätt att säga att man kan säga det på och då självklart börjar ju tänka 

Vilket är det bästa sättet att säga det på för att inte såra någon?

Min syster säger Bisexuell och det gör jag om det är första gången man ska säga det till någon eller om man inte känner personen. Men i vissa samanhang säger jag flata och det är många som blir upprörda över att jag säger det men det var ju Riccie ( Ida har väldigt nyligen bytt namn ) som sa det när hon umgicks med sina bisexuella kompisar så då känner jag att det är okej. Men finns det något ord som Man inte borde säga?


Får man fråga om två personer är ett par om dom är av samma kön på samma sätt som man kan med hetro par? Och är det okej att fråga en person om deras sexuella läggning?

Men något jag vet är att mammas ord lebba är något jag antagligen inte kommer att börja säga väldigt snart, det känns liksom lite gammaldags att säga "lebba" 

Som ni säkert redan har förståt så är min underbara syster Riccie Bisexuell och det är någonting som kom som en liten chock och jag kommer i håg den dagen hon berättade det för mig och det bliev ju en liten chock till en början. Men om hon är glad och lycklig så är jag det ( Hallå !!! nu lät jag väldigt väldigt gammal :P )
 
Måste ju okså meddela att jag har köpt min balklänning, det var vell egentligen inte meningen att det det skulle vara min balklänning först men den satt så bra, jag har nog aldrig haft en klänning som sitter så bra,  så ska jag ta och fixa till den själv. så den blir mera "Lina" eller ska vi säga "Lonnie" .......... Nej jag trivs bra med mitt namn så jag ska nog inte göra som syster och bytta det funkar perfekt med Lina Jag är en Lina hellt enkelt ;) 


  

Kommentarer
Postat av: Riccie

fan va söt du e systeryster!

man kan säga, flata, gay, bög, queer eller vad du vill! men lebba...ja du de vette fan... de låter lebbigt =P ja håller mig nog till å säga flata eller gay! Eller bara lite småegen helt enkelt. Ja vill inte sätta mig i ett fack varesig som Hetro, Bi eller Homo, så snälla sätt mig inte i ett fack. Jag är mig själv å det är allt. ses snart babe!

2008-12-08 @ 01:52:55
URL: http://idamotvarlden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0