Dag 6! And now it is time fore Q and A

Så frågorna som jag ska besvara i dag ær:

Vilken krog jag praktiserar på?
vad jag får gøra på min praktik plats?


Jag praktiserar på en fransk restaurang vid Køpenhamn Ø ( Østerport ), Jag ær hellt såld på Fransk mat måste jag sæga, jag ska vara ærlig jag får inte gøra så mycket men det spelar faktiskt inte så stor roll før jag ahr fått se så fruktansvært mycket t.ex. så ær det førsta gången jag har sett en ej kokt hummer halv och att man kan gøra en jætte god sås på hummer inælvor och jag har fått jætte många små bra tips
Och jag ælskar verkligen tips, och dom kockarna som jobbar dær ær så grymt snælla,
och så har jag lite øgon godis okså så det ær underbart,
Men något jag har reagerat på ær att  det ær en sådan stor skillnad på att praktisera i Sverige och i Danmark,

I Sverige så ær dom tykna, drar Sex skæmt och om man vissar minsta tecken på att man tycker att det ær tråkigt så får man stå i disken resten av tiden,
Men hær ær det verkligen så att man ær dær før att læra sig att laga mat jag har inte diskat en kniv och jag får inte stæda, før i går så hade jag brænt klart creme brullén och så bærde jag bara tallrikarna från bænken till luckan ( typ 1 meter knappt det ), och så børjade køksmæstaren att stæda och så frågade jag om jag skulle hjælpa till men då sa han bara att ajg kunde gå nær jag var klar før att jag ær ju inte dær før att læra mig att stæda och diska
Vilken jævla underbar instællning,

Men det mest shockerande och underbara kom i dag faktiskt, jag vet inte vad jag skulle gøra men jag frågade om jag skulle gøra allt, och han sæger Ja Tack
Ja Tack, jag har nog aldrig hørt en kock sæga det førut, det ær bara hellt otroligt.
Och jag måste ju sæga att jag trivs underbart hær nere, 

Restaurangen heter Le Saint Jaques och ligger på Sankt Jakobs plads, men någon hemsida får du leta upp sjælv før jag kan inte hitta någon :P

Men nu ær det ju faktiskt så att det ær fredag kvæll så jag ska gå nu.

Men ha det underbart så gør jag vell något eller några inlægg i morgon eftersom jag ær ledig lørdag och søndag.

Ha det underbart.   
  


Kommentarer
Postat av: Pappa...!

Hej Lina! Kul att du fick en bra arbetsplats att vara på. Hur hade ni det igår kväll, var ni ute på stan och kollade.
Här har det kommit snö i natt igen så det är inte kul. Vad skall ni göra i helgen? Många kramar från Pappa och Gill.

2008-04-12 @ 12:03:25
Postat av: Syrran

Heeej!
Å vet du vad, jag var o beställde nya glasögon igår! tjohooo! blir lite större, kantiga, mörk mörk bruna (nästan svarta) i plast - riktigt grymma ;o)

Kom typ just hem från jobbet o det var riktigt tråkigt.. Jag o Jenny gick hela dan o väntade på att vi skulle få gå hem. Å när jag sen är hemma får jag ett samtal från en tjej som undrar om jag kan ta hennes pass imorgon, o så svarar jag ja! är ju inte alls sugen... dumt...
men jag tjänar typ 1200:- (skattat o klart) på att jobba en söndag, så det är väl lika bra att gå dit..
fick 5 veckors sommarjobb där oxå, men vet inte om jag vill..
Puss på dig darling!
I miss u!

2008-04-12 @ 16:59:44
URL: http://jennije.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0