Äntligen :)

SÅ GÅR DU SNYGGT OCH SEXIGT I HÖGKLACKAT! : )

Att bära högklackade skor kan betyda ett uppsving för sexlivet, eftersom bäckenmuskulaturen tränas då man går i högklackat. Det visar en färsk italiensk undersökning.

Men hur lyckas man då skrida fram på ett
"Sex and the City-läckert" vis?

- Det finns en "gåteknik" som alla kan lära sig!

Här är Din guide - steg för steg.

1. Arbeta med Din kroppshållning!
Hela Din kropp arbetar när Du går i högklackat och då måste Du ha god balans. Var rakryggad, aktivera magmusklerna och se rakt fram.

2. Slappna av i överkroppen!
Många spänner överkroppen när de går.
Gör så här i stället: Öppna bröstkorgen. Slappna av i halsen och i nacken och låt axlar och armar följa kroppens rörelsemönster.

3. Gå med stadiga fötter!
Många gör misstaget att de vinklar fötterna inåt eller utåt.
Fötterna ska ha en rak linje framåt.

4. Följ alltid den Gyllene regeln:
Klacken sätts alltid ned först i marken. DET är den gyllene regeln!

5. När Du kan hela paketet:
Du har bra hållning, är avslappnad i överkroppen, har stadiga fötter och alltid sätter klacken först i marken - då kan Du lägga till höfter.

LYCKA TILL! : )



Lånat av http://www.jifashion4u.se/


Jag är ju verkligen dålig på att gå i högklackat men jag måste ju erkänna att studenten och balen är ju nästan runt hörnet och jag måste ju kunna ta mig framåt utan att jag ska se ut som en anka ...

Öva Öva Öva

// Lillasyster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0