Handboll för typ första gången

Hur kommer så det sig att så fort en kille blir förskyld så är han döende?

Jag tittade på Handbolls matchen Sverige - Croatien (det blev 30-26 till Croatien by the way)
 Och om man spelar handboll så förstår man ju att man kan springa in i någon så där i bland med tanke på att det är en ändå ganska intim sport och då i början av andra halvleken så var det en svensk och en Croatsisk som råkade hoppa på varandra och slog i pannorna och det är klart att det gör ont det betvivlar jag inte men måste man ligga på marken i några min och åma sig innan man inser att nej men det gör ju inte så ont så jag forsätter nog att spela. Efter att matchen har varit stoppad i 2 min och det har varit en massa folk och tittat till dom :P

Nej dom får ta sig i kragen, jag tror nog att en tjej hade låtit lite och sedan antingen gått av planen på en gång eller bara ställts sig upp efter typ 15 sek och fortsat spela:P

Men annars var matchen väldigt spännande och Sverige gjorde väldigt bra ifrån sig även fast domförlorade med 4 mål. Hella halen var fylld av Croatier det var vell 95% Croatier och 5% Svenskar och det Svenska laget tänkte inte på det och dom ryckte upp sig många ggr.
Sen så kan jag faktiskt inte säga så mycket mer. För mig är handboll väldigt likt tennis man springer fram och tillbaka och det slutar typ 28-30 eller liknande.
Men det är ju roligt att vissa tycker att det är en rolig sport.

Bra jobbat Sverige! =) 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0